lördag 14 maj 2011

Något gott till helg kaffet!

Vet inte hur det är med er men helg för mig betyder mys. Förr kunde jag inte vara utan godis eller chips på helgen. Detta är ett behov som helt försvinner nu när jag äter LCHF kost.
Men det är klart att man vill ha någon liten god bit i bland och då blir det självklart något med så lite kolhydrater som möjligt.

Jag har köpt en bok med bara kakrecept och som värkar toppen, jag kommer ge rapport efter som jag provar.
Detta är boken om du är nyfiken och tycker om att baka!

 
I går provade jag att göra små choklad och nöt godisar. De er super änkla och dom var jätte goda.


Du tar en (100gr) mörk 70% choklad (LIDEL s är best tycker jag) och smälter den i micron, blanda sedan i salta jordnötter så det blir passa tjockt. Jag la smeten i små former och detta blev passlig muns bit.


1 eller 2 räcker länge och man blir jätte nöyd!

Tänk så mycket bättre än en massa godit och chips!

 


Tyvärr händer det något konstigt med bilderna så dom inte kommer rätt väg, men ni ser ju mina fina godisar.
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar