tisdag 17 maj 2011

Grå 17 mai!

Här är det grått ute och i sinnet. Jag känner mig trött och deppig, men men så är det bara i bland!
I vanliga fall skulle jag tröst äta en massa en sån här dag, men jag känner inget sug än i alla fall och det känns super. Jag har ätit två fröbröd bitar med bregott och stureost också har jag druckit kaffe med lite grädde i dag.

Här får ni receptet på Fröbrödet!


Fröbröd!
3 ägg
3 dl riven fet ost
1 msk majonnäs
2 msk keso
1½ tsk bakpulver
ca 5 dl frön som sesamfrö,linfrö,solrosfrön eller pumpa frön.
-sätt ugnen på 225 grader
-Blanda ägg,ost,majonnäs, keso och bakpulver i en bunke/skål.
-tillsätt fröna till smeten blir fast men inte torr.
- Bred ut smeten med baksidan på en sked i långpannan som är klädd med bakplåtspapper, ska bli ganska platt.
- Grädda mitt i ugnen ca 15 min eller till brödet får fin gyllen färg.
Lycka till!

Jag skal jobba i kväll och just nu står dagens middag i ugnen, jag har gjort en egen köttfärslåda så jag har ingen aning om den blir bra. Om den blir god skal jag dela med er hur jag gjorde. Ser så här ut just nu!






Fryser i dag också, har faktisk märkt att jag fryser mer sedan jag började med LCHF kosten.
Vet ni om 2 veckor tar min dotter studenten, var tog åren vägen sedan hon var liten, täkt hur fort livet går. Jag har varit dålig på att ta vara på livet och att njuta, det har liksom hela tiden varit något man har väntat på om ni förstår vad jag menar. Men jag försöker att ändra på det nu, bättre sent än aldrig vet ni.

Nej nu måste jag börja göra mig i ordning till att åka till jobbet!

Förresten jag glömde berätta att jag har blivit 8 cm mindre i midjan på 2 veckor!! Jippi!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar